5 Mart 2014 Çarşamba

Balkabaklı Bebek Keki

Malzemeler;
  • 2 dilim balkabağı
  • 1 su bardağından az toz şeker (tercihen esmer şeker, veya çocuğunuzun ağız tadına göre şeker yerine pekmez kullanın ama her çocuk yemeyebilir.)
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağından az sıvıyağ (ben yarım ayçiçek yağı yarım zeytinyağı kullanıyorum)
  • Aldığı kadar un (ortalama 2,5 su bardağı) (tercihen tam buğday unu)
  • 1 su bardağı ceviz (veya ceviz, badem, fındık, kuru meyveler karışık kullanabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket karbonat
  • 1 paket vanilin
  • Çeyrek su bardağı buğday rüşeymi (marketlerde bulabilirsiniz)
Yapılışı;

Yumurta ve şekeri derin bir kapta iyice çırpın. Sırasıyla yoğurdu, yağı, vanilyayı, karbonatı ilave edip, ruşeymi çırpmaya devam edin. Balkabaklarını küçük küpler halinde doğrayın. Kuru meyveleri, cevizi ve bademi blendırdan geçirin. Son olarak bunları da tarçınla birlikte ekleyip, kaşıkla güzelce karıştırın. Kıvamı çok katı olduysa sütle açabilirsiniz. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin. Bıçağı batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiştir. Afiyetler olsun...
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus

2 yorum:

  1. https://www.facebook.com/ruzgar.aras.735/posts/10152171387061877?stream_ref=10c
    https://twitter.com/tubaylmazaras/status/441573624135172096
    https://plus.google.com/u/0/104834441455859298547/posts/C48xi2xB4Se google+ twetter ve facebookta paylaştım linklerim bunlar yarışmanızıda paylaştım katıldım

    YanıtlaSil
  2. Yarışmaya katılımınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil